PSZCZÓŁKI II


W grupie pracują:

Nauczyciele:

Małgorzata Koreń

Ewa Łukasiewicz- Tołczyk

Pracownik obsługi: Iwona Podeszwiak

W grupie odbywają się zajęcia dodatkowe:

GIMNASTYKA KOREKCYJNA     – Małgorzata  Koreń

GIMNASTYKA KOREKCYJNA🤸‍♂️🤸‍♀️- trochę ćwiczeń
PYSZNY KOKTAIL OWOCOWY 🍍🥝🍋🍊🍉🍈🍎🍇🥤🥤


    1. TEMATY KOMPLEKSOWE I CELE NA LISTOPAD

WYDARZENIA W LISTOPADZIE:

5.11.2020-  Dzień Postaci z Bajki- przebieramy się za postać bajkową lub przynosimy jakiś atrybut- oczywiście w miarę możliwości, kto chce

2.      10.11.2020 Święto Niepodległości, Koncert Patriotyczny

3.      25.11.2020 – Dzień Misia

Pożegnaliśmy naszą kochaną Panią Iwonkę❤

Życzymy odpoczynku na zasłużonej emeryturze❤😊🌴

2. TEMATY KOMPLEKSOWE I CELE NA GRUDZIEŃ

W grudniu zdobywamy sprawność samodzielnego ubierania czapki i szalika.🧣🧢

Wydarzenie w grudniu:

1 grudnia – pieczemy pierniczki- przynosimy fartuszek, jedną foremkę, ozdoby na pierniczki

3 grudnia– Dzień osób niepełnosprawnych

4 grudnia – obchodzimy Mikołajki – ubieramy się na czerwono, świątecznie, mikołajkowo, czapki mikołajowe lub jakieś inne akcenty

7 grudnia – Dzień Górnika

22 grudnia – Wigilia przedszkolna, ubieramy się odświętnie


CHOINKA JUŻ UBRANA 🌲🙂🌲

3. CELE I TEMATY KOMPLEKSOWE NA MARZEC

Wydarzenie w MARCU:

21 marca – WITAMY WIOSNĘ🌞

22 marca – DZIEŃ WODY 


PRACA ZDALNA 29.03- 09.04.2021


1. Poniedziałek 29.03.2021

„Pisanki”

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,


a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance

piękne opowiastki.

Karta pracy  została wysłana na maila 🙂


2. Wtorek 30.03.2021 -Zestaw ćwiczeń gimnastycznych


3. Środa 31.03.2021 – propozycja zajęć


 

4. Czwartek 

Dzień dobry na dzisiaj przygotowałyśmy, dla dzieci Baranka.
Baranek Wielkanocy to główny symbol świąt Wielkanocy. Baranek jest symbolem prostoty, niewinności, czystości i posłuszeństwa.
Dodatkowo dołączone są stożkowe figurki do druku i złożenia. Miłej zabawy.
Pozdrawiamy.

5.Piątek 02.04.2021

Pogody, słońca, radości,
W niedzielę dużo gości,
W poniedziałek dużo wody,
to dla zdrowia i urody.
Dużo jajek kolorowych’
Świąt wesołych oraz zdrowych.
 
Na dzisiaj przyszykowałyśmy koszyczek. Wycinamy elementy i naklejamy według własnego pomysłu na koszyczek.
Pozdrawiamy
 

6. Wtorek 02.04.2021

Dzień dobry
Rozpoczynamy temat związany z lasem.
Dzisiaj nieco o zwierzętach leśnych.
Na początek proponujemy wiersz, który dzieci bardzo lubią
DZIK
Dzik jest dziki, dzik jest zły
dzik ma bardzo  ostre kły,
kto spotyka w lesie dzika,
ten na drzewo prędko zmyka.
 
Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu o zwierzętach
 
 
 
Karta pracy została wysłana na maila:)

7. Środa 07042021

Dzień dobry.
Dzisiaj dalej kontynuujemy temat zwierzęta leśne. Na rozgrzewkę, przypomnimy sobie, jakie zwierzęta mieszkają w lesie(pierwsza K.P)- otaczamy pętlą te zwierzątka, które spotkamy w lesie. Druga K.P trochę trudniejsza, kontynuujemy rozpoczęte rytmy (wycinamy zwierzątka z dołu kartki i przyklejamy je w odpowiednim rytmie, np. szara wiewiórka, ruda wiewiórka, ruda wiewiórka to kontynuujemy rym naklejając odpowiednio szarą wiewiórkę, rudą wiewiórkę, rudą wiewiórkę i gotowe. Powodzenia.
Pozdrawiamy.

7. Czwartek 08.04.2021

Dzień dobry,
Przeczytajmy dzieciom kilka zagadek o zwierzętach.

1 To rude zwierzątko,
w dziupli sobie mieszka
Skacze po gałęziach,
kocha się w orzeszkach

2 Ma króciutkie nóżki
i maleńki ryjek
chociaż igły nosi
nigdy nic nie szyje

3 Ryję ziemię mymi kłami-
-nazywają je szablami.
Dzieci mam w prześliczne paski,
bardzo kocham te bobaski.
Kto chce krzywdę im uczynić
pozna zemstę dzikiej świni.
Niech na drzewo zmyka w mig,
wtedy jestem straszny dzik.

4.Jestem zawsze bardzo głodny,
mam wilczy apetyt.
Złą sławą wśród ludzi cieszę się niestety,
smutno mi, że nawet w bajkach
nie lubi mnie nikt,
a ja jestem przodkiem pieska.
Nazywam się …..

5 Krótki ogon, długie uszy-
nie ma go w przedszkolu.
Żyje sobie w leśnej głuszy,
lub kica po polu.

6. Co to za zwierz po lesie chodzi
i rudą kitą liście zamiata?
Gdy noc ciemna zapada
cichutko do kurników się skrada.

Link do filmu:

Poniżej zamieszczam link do zagadek obrazkowych -cienie zwierząt
https://youtu.be/MhW_l3nlVWY

Proponujemy też łatwą pracę plastyczną LIS
Potrzebne będą: 
1.Pomarańczowy,
2.Biały i czarny brystol
3.Rolka po papierze toaletowym
4.Czarny pisak lub kredka
5.klej
6.Nożyczki
Dziecko smaruje rolkę klejem. Pomagamy dziecku owinąć ją papierem i zagiąć jak na obrazku. Rodzice rysują kitę i białe elementy, dzieci wycinają je i naklejają. Narysowany nos również dzieci wycinają i naklejają a oczy i buzię rysują pisakiem. Lisek gotowy.
Miłego dnia


8. Piątek 09.04.2021

Dzień dobry.
Na dzisiaj proponujemy temat drzewa. K.P 1 proszę żeby dzieci pokazały które drzewa są iglaste a które liściaste, następnie przeliczamy  poszczególne drzewa i w kwadracie na dole rysujemy taką samą liczbę kresek.
K.P2 dopasowujemy do drzewa jego cień i łączymy je ze sobą.
K.P 3 jest dla chętnych, można ją wykonać dowolnym sposobem. 
Do zobaczenia.
Pozdrawiamy.
 
 
 
  • Pozostałe materiały zostały wysłane na maila

9. Poniedziałek 12.04.2021

Dzień dobry.
Rozpoczynamy nowy temat „Życie na wsi”
Zachęcam do obejrzenia filmu pokazującego zwierzęta w gospodarstwie domowym.
Obejrzyjcie proszę kochane dzieci ten film bardzo uważnie i spróbujcie odpowiedzieć na pytania na końcu filmu.
 
 
Czy wszystkim udało się poprawnie odpowiedzieć? Myślę, że tak
Po obejrzeniu filmu rozwiązanie zadania na załączonej karcie pracy nie będzie stanowiło już problemu.
 
A teraz dużo trudniejsze zadanie.
Słuchając wierszyka, wyobraźcie sobie to, o czym jest w nim mowa a potem spróbujcie to narysować.
 
PISKLĘ
Narysuję kilka kółek
jedno-tułów, drugie- główka
trzecie kółko to skrzydełka
(każde skrzydło to połówka)
Czwarte kółko też przecięte
i patyczki- to dwie nóżki.
Oczy – kulki, dziób z trójkąta,
Kto to szuka w koło muszki?
                  /Ewa Pyczek/
 
Karta pracy wysłana na maila:)
 
 
 

10. Wtorek 13.04.2021

Dzień dobry.
Dziś proponuję kilka ćwiczeń z gazetą.
1. Dziecko trzyma przed sobą rozłożoną gazetę i zgodnie z poleceniem spogląda
-nad gazetą
-pod gazetą
-z prawej strony
-z lewej strony
2. Dziecko chodzi z gazetą trzymaną między nogami
3. Dorosły rozkłada kartki gazety w rzędzie z przerwami. Dziecko przechodzi po gazetach jak po kamieniach.
4. Podobne ćwiczenie z tą różnicą, że dzieci gazety omijają
5. Dziecko w klęku podpartym stara się, dmuchając, przesuwać leżącą przed nim kartkę gazety
6. Dziecko zwija dwie kartki w rulon i patrzy przez nie jak przez lornetkę
7.Dziecko trzyma kartkę gazety dwoma rękoma. Dorosły kładzie na niej jakąś kulkę. Dziecko balansuje tak , by kulka nie spadła.  Następnie dziecko zmienia pozycje np. na klęk, siad.
8.Dziecko zgniata w kulkę kartkę gazety dwoma rękoma, potem następną kartkę prawą ręką a następną, lewą ręką.
9. Dziecko bierze łyżkę, kładzie na nią kulkę z gazety i chodzi ostrożnie po mieszkaniu tak, aby kulka nie spadła.
10.Dziecko trzyma kulkę z gazety między stopami i podskakuje tak, aby kulka nie wypadła
11. Dzieci zgniatają wszystkie kartki gazety. W odległości ok 2 m od dziecka stoi miska lub garnek. Dziecko jedną ręką rzuca kulki do celu.
Za każde trafienie dziecko otrzymuje punkt. A może też inną nagrodę?
Ciało się napracowało to teraz czas na umysł.
Na pierwszej załączonej karcie dopasuj głowę zwierzęcia do tułowia.
Na drugiej widzisz trzy rzędy zwierząt. Które nie pasuje do pozostałych?
 
Pamiętacie wczorajszy wiersz PISKLĘ
Kto narysował podobne do tego?
Myślę, że wasze są o wiele ładniejsze.
Życzę wszystkim miłego dnia.
 
Załącznik wysłany na maila:)

11. Środa 14.04.2021

Dziś trochę przedszkolnej matematyki.
Na początek posłuchajcie dzieci piosenki pt.” Świnki trzy”
 
 
Zabawa dydaktyczna „Zadania”
Kładziemy na podłodze 4 koperty z zadaniami. Dziecko przelicza koperty i mówi ile ich jest. Następnie dziecko wybiera jedną z nich. Dorosły czyta zadanie, dziecko wykonuje je i wybiera następną kopertę. Tak kolejno 4 koperty.
Zadania:
1.Klaśnij w ręce 3 razy, wykonaj 2 skłony, podskocz 4 razy
2.Podrzuć piłkę 4 razy, stań na 1 nodze, wykonaj 4 skłony
3.Stań w rozkroku, wykonaj piłką ósemkę między nogami, tupnij 4 razy
4.Podskocz 4 razy, kucnij 3 razy, połóż się na plecach i wykonaj rowerek
 
Przesyłam 4 karty pracy.
Podaję polecenia do nich.
1.Policz zwierzęta po prawej stronie kartki i narysuj w kratce tyle kropek, ile jest danych zwierząt.
2.Dorysuj kurze 4 jajka
3.Pokoloruj 5 zwierząt
4.Znajdź takie samo zwierzę. Jak ono się nazywa?
5.Znajdź drogę kury do jajka
 
Życzę wszystkim miłej środy.
 
Karty pracy wysłane na maila:)

12.Czwartek 15.04.2021

Dzień dobry.
Bardzo się cieszymy, że dzieci chętnie rozwiązują zadania.
 
Na dziś proponuję grę memory – zwierzęta wiejskie
 
 
 
 
A teraz kilka zagadek:
 
Siedzi na grzędzie w kurniku
i nie woła kukuryku.
O pisklęta swoje dba
gdy dasz ziarno, jajo da.
 
Nie czuj przy niej żadnej trwogi
choć kopyta ma i rogi.
Jej braciszka dobrze znasz
to Matołek słynny nasz.
 
Dumny bardzo jest z ogona
chociaż pawia nie pokona.
Nocuje zawsze w kurniku
rankiem pieje” kukuryku”.
 
Nie na polu, nie pod miedzą
lecz na hali trawkę jedzą.
Wełniane kubraczki mają,
wełnę na sweterki dają.
 
Dość nerwowe jestem zwierzę
jeśli na łące nie leżę.
Walczę z toreadorami
a ciosy zadaję rogami
 
Kiedy pędzę, galopuję
powiew wiatru w nozdrzach czuję.
Jeśli cukru kostkę dasz
miejsce na mym grzbiecie masz.
 
Czarne, białe i łaciate
spotkasz je na łące latem.
Nikt przed nimi nie ucieka
dać ci mogą dużo mleka.
 
Co to za damy żyją w chlewiku?
Grube, różowe, jest ich bez liku.
Małe oczka, krótkie ryjki mają
i zawsze chrum, chrum chrumkają
 
A teraz pobudzimy wyobraźnię dzieci.
Dorośli mogą od czasu do czasu zadać pomocnicze pytanie.
Kochane dzieci, dokończcie rozpoczętą przeze mnie historyjkę:
Ola, która mieszkała na wsi, wybrała się ze swoim małym pieskiem Burkiem do miasta.
Kiedy wysiadła z nim z samochodu, Burek zobaczył kota. Piesek szybko popędził za kotkiem………….
 
Ostatnia propozycja to dwie karty pracy.
1. Połącz dziecko zwierzęcia z jego matką i pokoloruj wszystkie zwierzęta
2. Dorosły przecina obrazek wzdłuż linii, dziecko układa go w całość. Jak nazywa się to zwierzę?
 
Miłego dnia
 
Kart pracy wysłane na maila:)

13. Piątek 16.04.2021

Dzień dobry
Na początek czytamy dzieciom wiersz B. Szelągowskiej
” Moja miejscowość”
 
Ile bloków stoi w mieście!
Jedne duże, inne małe.
Ten jest żółty, tamten szary,
te obok-całkiem białe.
Mkną ulicą samochody,
wszędzie pełno zakamarków.
by odpocząć od hałasu,
zawsze można iść do parku
 
Na wsi domów jest niewiele.
Spokój zwykle tam panuje,
za dnia słychać śpiew skowronka,
nocą sowa pohukuje.
Czasem piesek przerwie ciszę
kiedy biega po ogrodzie.
Kogut pieje, krowa mruczy,
kaczka kwacze gdzieś na wodzie.
 
Czy to miasto, czy też wioska,
wielkie bloki, małe domy.
Najważniejsze by prócz domu
mieć rodzinę i znajomych!
 
Poprośmy dzieci , aby odpowiedziały na pytania:
1. Jak wyglądają domy w mieście?
2. Co hałasuje w mieście?
3. Gdzie w mieście odpoczywamy od hałasu?
4.Jakie domy są na wsi?
5. Co słychać na wsi?
 
Popatrzcie dzieci na ilustracje wsi i miasta (załącznik)
i spróbujcie powiedzieć czym się różnią.
 
Zabawa plastyczna „Dom na wsi”(potrzebne będą kredki)
Dziecko rysuje zgodnie z instrukcją słowną:
1. Narysuj duży prostokąt (dom)
2. Narysuj trójkątny dach
3. Narysuj okno i drzwi
4. Na dachu narysuj komin
5. Przed domem narysuj ścieżkę
6. Nad domem narysuj słońce
7. Obok domu narysuj płot
8. Na płocie narysuj koguta
 
Koniecznie pochwalmy dziecko, bo zadanie było trudne.
 
Na koniec dla chętnych proponuję łatwą pracę plastyczną ” Owieczka”
Potrzebne będą:
1. Ok. 9 wacików kosmetycznych
2. klej 
3. Nożyczki
4. Kolorowe kartki
5. Odrobina plasteliny
6. Kredki
 
Dziecko układa waciki na środku kartki w zwarte koło, tak aby zachodziły trochę na siebie.
Przykleja do kartki z bloku w dowolnym kolorze. Z zielonej kartki wycina źdźbła trawy i przykleja na dole. Wycina kilka kwiatków i przykleja, lub rysujemy je kredkami.
Z ciemnej kartki rodzic wycina kształt głowy z uszami a dziecko nakleja oczy np. z plasteliny. Dziecko przykleja ją na środku koła z wacików. dziecko rysuje lub przykleja nogi. Moja praca wygląda tak (załącznik). Jeżeli chcecie , możecie dorysować chmurkę, słoneczko albo np. motylka.
Powodzenia
 
Drodzy rodzice.
Od poniedziałku widzimy się już z całą grupą w przedszkolu.
Zajmiemy się ogródkiem. Każda grupa dostała swój kawałek ziemi na uprawy.
Jak tylko pogoda pozwoli, ostro bierzemy się do pracy.
Bardzo prosimy o przyniesienie nasion np. sałaty, koperku, rzodkiewki itp.
Chętnie przyjmiemy też jakieś kwiatki, np. bratki. 
Z góry dziękujemy.
 
Do zobaczenia w poniedziałek