Pszczółki I

ZDALNA NAUCZANIE

Temat: Ćwiczenia korekcyjne

  1. Dziecko zdejmuje skarpetki, siada, plecy wyprostowane, ręce opierają się o podłogę na wysokości  bioder, jedna noga wyprostowana, druga ugięta. Bosa stopa ugiętej nogi próbuje złapać skarpetkę i podnieść ją do góry. Zmiana nogi
  2. Siad prosty. Dziecko trzyma skarpetkę w dłoni i podnosi tę rękę w górę za głowę, drugą rękę dołem za plecy i przekłada skarpetkę z ręki do ręki. Zmiana rąk.
  3. Siad prosty. Ręce z przodu wyprostowane na wysokości klatki piersiowej trzymają skarpetkę lekko naciągniętą. Plecy proste, podnosimy ręce nad głowę i trzymamy kilka sekund.
  4. Siad prosty. Jedna noga lekko zgięta opiera się na małej butelce np. od wody. Turlamy stopą butelkę do przodu i do tyłu.
  5. Stoimy prosto, nogi razem, stopy trzymają skarpetkę. Staramy się powoli przesuwać się do przodu nie wypuszczając skarpetki.

Życzymy miłej zabawy.

2. PONIEDZIAŁEK 30.04

   Ćwiczenia prawo o lewopółkulowe

3. WTOREK 31.03     

Bajka o dwóch kogutach

4. ŚRODA 01.04

Pisanki, kraszanki

5. CZWARTEK 02.04

Wielkanocny Kurczak

6. PIĄTEK 03.04

Dzisiaj proponujemy zabawę dydaktyczną „Połącz połówki”
 
1.
Wytnij z papieru szablony jajek w trzech różnych wielkościach i przetnij je na pół.
Ułóż na stole po jednej połówce a pozostałe umieść w pojemniku.
Poproś dziecko by wyjęło z pojemnika dowolny element i dopasowało do właściwej połówki pod względem wielkości.
Później dziecko może przykleić złożone elementy na kartkę.
 
 
2.
Zabawa  ” Rysunki na plecach”
 
Poproś dziecko aby usiadło za tobą lub rodzeństwem i rysowało na plecach coś w dowolnym kształcie np. jajko, kwiatek itd. osoba z przodu zgaduje co to takiego. Pamiętaj o zmianie ról.
 
Miłego dnia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7. PONIEDZIAŁEK 06.04
Dzień dobry.
Dziękuję za przepiękne prace, które do mnie wpływają. Bardzo się cieszę, że dzieci tak ciężko pracują.
Mam nadzieję, że radzą sobie państwo w tych trudnych chwilach. Nie dostaliśmy jeszcze żadnych informacji odnośnie powrotu do przedszkola.
Przesyłam zdjęcie mojego ogródka, wyrosły buraki i imbir, czekam co z resztą.
Przesyłamy też kartę pracy, utrwalenie kwadratu i kolorów.
Pozdrawiamy i życzymy dużo zdrowia.
 
 
 
 
 
 
 
8. WTOREK 07.04
 
1. krótka rozmowa na temat różnic między królikiem a zającem.
Podaję link do strony:
 
2.Zabawa ruchowa „skoki zająca”
 
Dziecko wykonuje przysiad podparty, wkłada sobie między stopy np. skarpetkę i skacze „skokami zajęczymi” do wyznaczonej mety starając się nie upuścić skarpetki.
 
3.Zajęcze uszy
 
Na talerzu z mąką dziecko rysuje palcem zajęcze uszy.
Później może rysować też inne przedmioty, które kojarzą się mu ze świętami.
 
4.Praca plastyczna wg przykładu w załączniku.
 
 

9. ŚRODA 08.04

Dziś przesyłam pomysł na łatwą pracę plastyczną.
Przygotujmy:
1. żółtą farbę plakatową
2. pisak
3. kartka
Malujemy dłoń farbą i odbijamy dwa ślady na kartce.
Następnie malujemy jeden palec (na żółto lub np. pomarańczowo) i nieco niżej 
robimy kilka śladów.
Po wyschnięciu dorysowujemy dzioby, oczy i nóżki.
Przykład w załączniku.

Zabawa sprawnościowa.

Dziecko bierze łyżkę i ugotowane jajko lub piłeczkę. Wkłada je na łyżkę i chodzi po mieszkaniu
starając się go nie upuścić.

Powodzenia


9. CZWARTEK 09.04

Dzień dobry.
Proponuję dziś zrobienie maski, którą będzie można się bawić.

Potrzebujemy:
1. Papierowy talerzyk
2. Nożyczki
3. Klej
4. Wata
5. Brystol biały i różowy

Wycinamy okrągły otwór w talerzyku, wąsy i uszy.
Dziecko przykleja je do talerzyka. Z waty robi kulki
i również przykleja. Wzór w załączniku

Podaję też 3 przykłady ćwiczeń, które bez problemu
dzieci wykonają w domu. Zdjęcia w załączniku

Dziękujemy wam za przysyłanie zdjęć waszych prac.
Są piękne i mam nadzieję, że sprawiają Wam radość

Pozdrawiam

10. PIĄTEK 10.04

Drodzy państwo, kochane dzieci.

Życzymy Wam zdrowych i pogodnych Świąt,
smacznego jajka i wesołego dyngusa.
                                              Małgosia i Ewa

Może przydadzą wam się pomysły potraw z jajek na świąteczny stół.
Wspólne przygotowanie może być miłą chwilą.
Zdjęcia w załączniku

Gdyby wam się nudziło, przesyłam instrukcję na pracę plastyczną.

Potrzebne będą:
1. Kartka biała
2. Kartka żółta
3. Kredki
4. Nożyczki
5. Klej
Rodzice wycinają z żółtej kartki dwa kółka (małe i duże)
Dzieci przyklejają na kartkę (przykład w załączniku)
Dorysowujemy nóżki, oko i dziub. można też  dorysować skrzydełko i
kurczaczek gotowy

11. WTOREK 13.04

Drodzy państwo, na dziś proponuję:
1. Krótką rozmowę o tym, kim jest poeta
2. Kilka słów o Janie Brzechwie (pisał wiersze dla dzieci)- zdjęcie poety w załączniku
3. Wyjaśnienie, że dawniej do pisania używano pióra, dlatego do dziś symbolizuje ono pracę pisarzy i poetów
4. Wysłuchanie wiersza ” Tydzień dzieci miał siedmioro” -dołączam link z wierszem
https://www.youtube.com/watch?v=0DEBomKMtHA

5. Jeżeli ktoś ma pióro, można zachęcić dziecko do rysowania nim przy użyciu tuszu
6. Ćwiczenia oddechowe- dziecko leży na podłodze i dmucha na małe piórko tak, aby nie spadło na podłogę.

Pozdrawiam

12. ŚRODA 15.04

Dzień dobry.

Zachęcam do wysłuchania zabawnego wiersza Jana Brzechwy pt. ” Kaczka dziwaczka”
 
Następnie proponuję wykonanie ćwiczenia pt. „Kaczka”(w załączniku”)
 
Ciekawym doświadczeniem, lubianym przez dzieci jest następujące ćwiczenie sensoryczne
1. Proszę przygotować kilka koszulek z folii -około 4
2. Do każdej proszę włożyć dość sztywną kartkę
3. Do każdej z koszulek wkładamy jakiś materiał dostępny w domu
zwracając uwagę na to, aby miał różną wielkość i kształt.
Może to być fasola, cukier, klocki, kamyki itp.
4. Zaklejamy koszulki i rozkładamy na podłodze. dzieci chodzą po tym boso.
Przykład w załączniku.
Przyjemnego dnia
 
 
 
13. CZWARTEK 16.04
Dzień dobry.
Wiersz, który przygotowałyśmy na dziś jest dobrą inspiracją do rozmowy
z dziećmi na temat kultury bycia
 
Jan Brzechwa
Kwoka
 
Proszę pana, pewna kwoka
Traktowała świat z wysoka
I mówiła z przekonaniem:
„Grunt to dobre wychowanie!”
Zaprosiła raz więc gości,
By nauczyć ich grzeczności.
Pierwszy osioł wszedł, lecz przy tym
W progu garnek stłukł kopytem.
Kwoka wielki krzyk podniosła:
„Widział kto takiego osła?!”
Przyszła krowa. Tuż za progiem
Zbiła szybę lewym rogiem.
Kwoka gniewna i surowa
Zawołała: „A to krowa!”
Przyszła świnia prosto z błota.
Kwoka złości się i miota:
„Co też pani tu wyczynia?
Tak nabłocić! A to świnia!”
Przyszedł baran. Chciał na grzędzie
Siąść cichutko w drugim rzędzie,
Grzęda pękła. Kwoka wściekła
Coś o łbie baranim rzekła
I dodała: „Próżne słowa,
Takich nikt już nie wychowa,
Trudno… Wszyscy się wynoście!”
No i poszli sobie goście.
Czy ta kwoka, proszę pana,
Była dobrze wychowana?
 
Lepienie z masy solnej  jest przyjemnym i bezpiecznym zajęciem dla małych dzieci.
Przepis:
1. Jedna szklanka soli
2. Jedna szklanka mąki
3. 125 ml wody
Wymieszać i ugnieść na jednolitą masę
 
Proponujemy dzieciom ugniatanie, rolowanie, przeciskanie przez palce a następnie ulepienie
kwoki (przykład w załączniku). Z masy można lepić wiele innych rzeczy, np. bułeczki, rogaliki, chlebki, warzywa, owoce, kwiatki itd.
Pieczemy to w piekarniku lub pozostawiamy do wyschnięcia.
Później można to pomalować farbami i po prostu się tym bawić
                                                                                            Powodzenia
 
 
 
14. PIĄTEK 17.04 Dzień Marchewki
 

15. PONIEDZIAŁEK 20.04 Moje emocje –Jaki jestem

 

16. ŚRODA 22.04 DZIEŃ ZIEMI

Scenariusz zajęć Dzień Ziemi.

17. CZWARTEK 23.04

 

PIĄTEK 24.04

Dzień dobry.
Dzisiaj trochę ruchu i tańca. Na początek rytmika a na deser piosenka. Serdecznie zapraszamy. 
Pozdrawiamy.
 
 
 
PONIEDZIAŁEK 27.04
 
Dzień dobry.
Zbliża się Święto Pracy i Dzień Flagi. Dzieci poznały już symbole narodowe w listopadzie,
jednak zachęcam do powtórki.
Obejrzyjmy wspólnie flagę i godło Polski (w załączniku).
Dzisiejsze zadanie polega na połączeniu ilustracji godła od najmniejszego do największego.
Ciekawe komu uda się to zrobić samodzielnie. Powodzenia

WTOREK 28.04

Dzień dobry.
Dzisiaj zachęcam do wykonania flagi, która przyda się na zbliżające się święta.
Potrzebujemy:
1. Kartka z bloku lub do ksero
2. Patyczek do grila lub słomka do picia
3. Czerwona farba plakatowa
4. Gąbka kuchenna
5. klej
Rodzice rysują prostą linię wzdłuż kartki po obu jej stronach.
Odcinamy niewielki kawałek od  gąbki kuchennej, wyciskamy nieco czerwonej farby na talerzyk inastępnie dziecko moczy gąbkę w farbie i robi pieczątki, jedna przy drugiej na dolnej części kartki.
Po wyschnięciu robimy to samo z drugiej strony.
Pomagamy dziecku przykleić patyczek i flaga gotowa.
Miłego dnia
 
 

CZWARTEK 29.04

 

Dzień dobry.
 
Dziś proponuję na początek  rozmowę o Unii Europejskiej.
Powiedzmy dzieciom, że Polska wraz z innymi krajami należy do grupy państw, które nazywają się UE. Można to porównć do naszej grupy przedszkolnej, w której są różne dzieci, każde z nich ma swoje imię a razem tworzą grupę o określonej nazwie, w naszym przypadku „Pszczółki”
Wyjaśnijmy, że UE ma swoją flagę, którą proponuję wraz z dzieckiem zrobić.
Potrzebne będą:
1. Niebieska i złota lub żółta kartka
2. Klej
3. Nożyczki
4. Ołówek
Wytnijmy 12 pięcioramiennych złotych lub żółtych gwiazdek i narysujmy na środku niebieskiej kartki duże koło. Dziecko nakleja gwiazdki na obwodzie koła.
 
 
Zabawa dydaktyczna (utrwalenie wyglądu i nazw symboli)
Rozłóżmy na podłodze obrazki z tego tygodnia
1. Godło Polski
2. Flaga Polski
3. Mapa Polski
4. Flaga UE
Dziecko przygląda się obrazkom, nazywa je. Następnie chowamy jeden i pytamy co zginęło.
Czynność powtarzamy kilka razy.

PONIEDZIAŁEK 04.05

1. Zabawa równoważna „Bociany na łące”
– w miarę możliwości rozkładamy na podłodze lub ziemi, sznurek, linkę. Dziecko stara się przejść po sznurku podnosząc wysoko nogi zgięte w kolanach.
2. Prezentacja budowy gniazda- zał.( NA MAILU)
3. Połącz ptaki z jego gniazdem- zał ( NA MAILU)
Pozdrawiamy.

WTOREK 05.05.

Propozycja na dzisiaj, zabawa ortofoniczna, na podstawie slajdu nr 1 próbujemy nazwać poszczególne ptaki. Następnie dzieci starają się naśladować ich dźwięki ( ko-ko, kuku-ryku, gę-gę, kwa-kwa, gul-gul)
Zabawa dydaktyczna „Kukułcze jajka”- kukułki podrzucają swoje jajka do innych gniazd, które to jajko? slajd 2, 3 i 4
Pozdrawiamy
 
POZOSTAŁE MATERIAŁY NA MAILU
 
 
 
ŚRODA 06.05
Dzień dobry.
Dzisiaj dobieramy w pary takie same ptaszki nr1.
Przy drugiej karcie pracy poproszę państwa o pomoc, na początku proszę konkretnie określić dzieciom gdzie jest prawa i lewa strona, ułatwi to pracę. Jak zobaczą państwo że jest to za trudne dla dziecka, to bardzo proszę  wykorzystać ją do utrwalenia przeliczania i kolorów (np. policz ile jest zielonych ptaszków, gdzie są różowe ptaszki itp.) Powodzenia.
Pozdrawiamy.
KARTY PRACY NA MAILU
 
 
 
CZWARTEK 07.05
Dzień dobry.
Dzisiaj zadanie specjalne, jak dzieci będą na spacerze niech wypatrują ptaki, może uda się jakiegoś rozpoznać albo odkryć karmnik dla ptaków.
Pozdrawiam
KARTY PRACY NA MAILU
 
 
PIĄTEK 08.05

PONIEDZIAŁEK 12.05

Drodzy państwo, rozpoczynamy długi temat ”  Aktywna rodzina”
 
Na początek przeczytajmy dzieciom wiersz:
 
Moja rodzina? O, proszę pana,
to jest rodzina wysportowana!
Mama ciężary w siatkach podnosi.
Jest taka silna, góry przenosi.
Składniki zupy wrzuca do garnka
jak najprawdziwsza koszykarka.
Tata w bieganiu zbiera medale-
z psem, ze śmieciami tak biega stale.
Mógłby być strzelcem- wzrok ma sokoli,
Zawsze dostrzeże, gdy coś mnie boli.
Moja siostrzyczka zwinna i gibka,
fika koziołki jak gimnastyczka.
Mistrzynią sportów jest synchronicznych,
bo naśladuje mnie już we wszystkim.
Ja przez przeszkody potrafię skakać.
Wpadnę w kałużę- nie będę płakać.
Mógłbym trenować także pływanie-
ścigam się z kaczką gumową w wannie.
Każdy jest dobry w swej dyscyplinie.
A pan z jakiego talentu słynie?
 
Po wysłuchaniu wiersza poprośmy dziecko, aby spróbowało określić w czym jest świetne, za co mogłoby otrzymać medal
Zachęćmy do dokończenia zdań
1. Jestem najlepszy w……..
2. Moja mama, tata, siostra, brat jest najlepszy w ……..
Zwróćmy uwagę dzieci, że każdy jest w czymś dobry.
 
Praca plastyczno- konstrukcyjna medale
 
Zaproponujmy dziecku wykonanie medali
Potrzebne będą:
1 Tektura
2 Nożyczki
3 Folia aluminiowa
4 Tasiemka
  Wycinamy kółka z tektury. Dziecko obkłada je folią.
Robimy dziurkę, dziecko przewleka tasiemkę przez dziurkę.
Zawiązujemy tasiemkę.
Dziecko wręcza poszczególnym członkom rodziny medal, uzasadniając za co został przyznany.
Miłego poniedziałku

 

WTOREK 12.05
 
 
 
ŚRODA 13.05
Propozycje na czwartek- rodzinna orkiestra
 
1.Rozłóżmy na dywanie  łyżeczki, patyki, pokrywki i plastikowe kubeczki. Pozwólmy dzieciom eksperymentować muzycznie z tymi przedmiotami i wydobywać za ich pomocą ciekawe dźwięki.
Możemy wystukać krótki rytm i poprosić dziecko o powtórzenie. Nie zapomnijmy o zmianie ról.
 
2.Ustawmy na stole 6 szklanek i do każdej wlejmy inną ilość wody.
Zachęćmy, aby dziecko stukało pałeczką w szklanki. Wytłumaczmy dlaczego każda szklanka wydaje inny dźwięk.
 
Udanego muzykowania
 
 
CZWARTEK 14.05

Dzień dobry,

Dzisiaj propozycja w sam raz na weekend
 
Potrzebne będą:
1 Folia 
2 Farby i pędzle
Zabierzmy do ogrodu duże kawałki folii, np. malarskiej, dla każdego po jedym.
Przymocujmy je miedzy drzewami lub po prostu rozłóżmy na trawę. 
Zachęćmy maluchy do swobodnej twórczości, pozwólmy na doświadczanie kolorów i nie ograniczajmy ich twórczości. 
Po zakończonej zabawie przenieśmy obrazy w miejsce, gdzie będzie można je podziwiać.
 
PIĄTEK 15.05
Dzień dobry,
 
Na dziś proponujemy 
 
1. Zabawę usprawniającą ” Gazetowe kule”
Wręczamy dzieciom gazetę i prosimy aby każdą kartkę pogniotło w kulę.
Stawiamy miskę lub inny pojemnik na środku np. pokoju i każdy z rodziny celuje kulą do pojemnika.
Stopniowo zwiększamy odległość od miski. Nie zapominamy o brawach i nagrodach!
 
2. Slalom
 Te same kule możemy wykorzystać do slalomu w domu lub ogrodzie.
Kładziemy kulę na łyżkę i pokonujemy tor przeszkód.
Możemy go zrobić z krzeseł, pojemników na zabawki lub innych dość wysokich sprzętów.
Ciekawe kto w państwa rodzinie wygra tę konkurencję?
 
3. Ćwiczenia logopedyczne „Gimnastyka języka”
-„Pyszne lody”- Oblizywanie ust raz w jedną raz w drugą stronę
– „Zamiatanie”- język zamiata kolejno każdy ząb,(górne z góry na dół, dolne z dołu do góry)
-” Bociany”- naśladowanie klekotu.