Plan roczny Przedszkola nr19 na rok 2013/2014
Plan pracy opiekuńczo – wychowawczo – edukacyjnej
Przedszkola Nr 19 w Gdyni
Rok szkolny 2013/2014
Cel główny: |
Cele szczegółowe: |
Kryteria osiągnięć: |
Zadanie i sposób realizacji: |
Osoby odpowiedzialne: |
Termin: |
|
1. Czynny udział rodziców w pracy grupy i przedszkola |
Dziecko: – łatwiej adaptuje się do warunków przedszkolnych
– przestrzega takich samych zasad w domu i w przedszkolu
– zna system motywacyjny przedszkola
– czynnie uczestniczy w życiu kulturalnym Gdyni
– z dumą prezentuje swoje umiejętności podczas uroczystości przedszkolnych
– poznaje tradycje świąteczne
– odczuwa więź z własnym regionem, miastem
– odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej, zna nazwę przedszkola
– rozpoznaje flagę i herb Gdyni
– zacieśnia więzi emocjonalne z rodzicami
– włącza się w akcje pomagania potrzebującym
– kształtuje w sobie eko świadomość
– potrafi wymienić zawody swoich rodziców
– odczuwa dumę i radość z zaangażowania rodziców w pracę grupy
– nabywa wiadomości czerpiąc z wiedzy i doświadczeń rodziców
|
– program adaptacyjny Z uśmiechem do przedszkola
– opracowanie systemu motywacyjnego przez nauczycieli i rodziców na zebraniach
– tablica informacyjna dla rodziców Pociąg do kultury
– Pasowanie na Przedszkolaka, – Pasowanie na Starszaka
– Dzień Babci i Dziadka -Dzień Mamy i Taty -Jasełka
– cykliczna akcja na zdjęcie z ciekawych miejsc w Gdyni Jestem młodym gdynianinem
– kartka z wakacji
– Kasztanowy stworek z Kasztanowego Przedszkola
– udział w paradzie z okazji Narodowego Święta Niepodległości
– udział w akcji WOSP
– zajęcia otwarte dla rodziców
– przedstawienie Rodzice Dzieciom
– Motoryzacyjny Festyn Rodzinny
– Dar serca świąteczna zbiórka artykułów dla dzieci z rodzin potrzebujących
– Zbieramy makulaturę, oszczędzamy lasy
– wykorzystanie umiejętności i wiadomości oraz ciekawych zawodów rodziców podczas zajęć
|
Magdalena Kramkowska
Wszystkie grupy
Joanna Pega
Motylki, Żabki Rybki, Biedronki
Wszystkie grupy
Edyta Sitko – Bajorska
Wszystkie grupy
Katarzyna Rutkowska
Edyta Sitko – Bajorska
Wszystkie grupy
Wszystkie grupy
Ewa Gołembowska
Wszyscy nauczyciele
Katarzyna Rutkowska
Teresa Tomaszewska
Wszystkie grupy
|
VIII, IX, X
IX
Cały rok
XI XI
I V XII
Cały rok
VII, VIII
X
XI
I
1 i 2 semestr
VI
VI
XII
Cały rok
Cały rok |
2.Wzbogacanie procesów komunikowania się z rodzicami
|
– bierze aktywny i pełny udział w życiu grupy,
– posiada możliwość jak najlepszego rozwoju
– posiada zapewnione jednolite oddziaływanie na nie przez rodziców i nauczycieli
|
– założenie grupowych adresów mailowych
– uatrakcyjnienie form zebrań z rodzicami
– konsultacje z rodzicami dotyczące rozwoju dziecka
– warsztaty dla rodziców
– zamieszczanie ogłoszeń, zdjęć, informacji dla rodziców na stronie internetowej przedszkola
|
Wszystkie grupy
Wszystkie grupy
Wszystkie grupy
Beata Grzybek
Katarzyna Rutkowska
|
Cały rok
IX, XI, VI
Cały rok
X
Cały rok |
|
2. Zdobywanie wiedzy i umiejętności o otaczającym świecie z wykorzystaniem technologii multimedialnej |
1. Rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz kreatywności |
Dziecko – zna zasady obsługi komputera,
– rozwija umiejętności muzyczne,
– rozwija poczucie rytmu i różne formy taneczne
– rozwija zdolności plastyczne, poznaje różne techniki wykonywania prac plastycznych
– kontroluje swoją mimikę, ton i siłę głosu – zgodnie współpracuje w grupie, czuje się odpowiedzialne za wspólny sukces
– wie, co to jest orgiami – zna zasady składania papieru
– poznaje nowe miejsca, tradycje, zwyczaje z różnych stron świata
– rozwija koncentrację – poznaje literaturę dziecięcą – zacieśnia więzi z rodzicami, nauczycielami, kolegami poprzez wspólne czytanie książek – rozwija zainteresowania literackie
— ma świadomość dbania o bezpieczeństwo swoje i innych
– rozpoznaje flagę Polski i godło – rozumie konieczność właściwego zachowania się względem symboli narodowych
– zna zastosowanie komputera, programów komputerowych – poszerza swoją wiedzę poprzez odpowiednie korzystanie z komputera |
– Dzieci w sieci, zabawy rozwijające zainteresowania i zdolności komputerowe dzieci
– Foto świat, zabawy rozwijające zainteresowania i zdolności fotograficzne i komputerowe dzieci
– Muzykalne przedszkolaki , zabawy rozwijające zdolności i zainteresowania muzyczne dzieci
– Taniec z przedszkolakami, zabawy rozwijające zainteresowania i zdolności taneczne dzieci
– Kolorowy świat fantazji, zabawy rozwijające zainteresowania i zdolności plastyczne dzieci
– Kasztanowy Teatrzyk, zabawy rozwijające zdolności i zainteresowania teatralne dzieci
– Czary z papieru, zabawy rozwijające zainteresowania i zdolności w zakresie origami
– Paluszkiem po mapie zabawy rozwijające zainteresowanie dzieci podróżami
– Cała Polska czyta dzieciom, przedszkolna biblioteka
– Przedszkolny program o bezpieczeństwie Bezpieczny Przedszkolak
– Przedszkolny program patriotyczny Mieszkam w Polsce
– Przedszkolny program multimedialny Komputerowy Świat |
Ewa Gołembowska
Małgorzata Szymichowska
Joanna Pega
Aleksandra Stochmal
Katarzyna Rutkowska
Edyta Sitko – Bajorska
Magdalena Kramkowska
Karolina Świerczyńska
Ewa Gołembowska
Małgorzata Szymichowska
Katarzyna Rutkowska
Edyta Sitko – Bajorska
Małgorzata Szymichowska |
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
II
Cały rok
Cały rok
Cały rok |
2.Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci, wspieranie ich ciekawości i aktywności
– wspomina chwile spędzone w przedszkolu |
— wie jak bezpiecznie zachować się i bawić w przedszkolu
– zna zasady zdrowego odżywiania – wie jakie produkty należy spożywać, a jakich unikać – samodzielnie przygotowuje śniadanie
– zna pojęcia Polska, ojczyzna – odczuwa dumę z przynależności narodowej
– zna tradycje świąteczne, śpiewa w grupie kolędy
– rozwija swoją aktywność oraz kreatywne działanie – rozwija motorykę dużą i małą
– rozpoznaje i nazywa uczucia własne i cudze – nabywa umiejętności wczuwania się w stany emocjonalne innych
– rozwija zdolność poznania świta wykorzystując zmysły – wykonuje doświadczenia
– zna pojęcie recyclingu – potrafi w kreatywny sposób przetwarzać śmieci – zna zasady segregacji śmieci
– zna różne kraje, ich kulturę – zna i przestrzega zasady bezpieczeństwa podczas wakacji
– zna historię powstania pluszowego misia – uczestniczy w paradzie misiów
-poznaje tradycje ludowe
– zna kolędy oraz tradycje bożonarodzeniowe
– uczestniczy w powitaniu wiosny – wykonuje wspólnie z innymi dziećmi marzannę
– rozumie potrzebę spożywania wody |
– tygodniowe cykle zajęć dla wszystkich grup
ü konkurs na jadłospis ü komponowanie posiłków przez dzieci
ü przedstawienie interaktywne legenda o państwie polskim ü udział w paradzie z okazji Narodowego Święta Niepodległości
ü bal karnawałowy
ü konkurs na zabawkę z recyklingu
– Dzień Misia
– Andrzejkowe wróżby i zwyczaje
– Spotkanie wigilijne
– Spotkanie absolwentów
– Pierwszy Dzień Wiosny
– Dzień Niebieski, woda źródło życia
|
Katarzyna Rutkowska
Ewa Gołembowska
Edyta Sitko – Bajorska
Joanna Pega
Aleksandra Stochmal
Magdalena Kramkowska
Grażyna Piórkowska
Małgorzata Szymichowska
Karolina Trochim
Edyta Sitko – Bajorska, Magdalena Kramkowska
Katarzyna Rutkowska
Joanna Pega
Edyta Sitko-Bajorska Małgorzata Szymichowska
Grażyna Piórkowska
Karolina Świerczyńska
|
X
X
XI
XII
I
II
III
IV
VI
XI
XI
XII
II
III
V
|
|
3. Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej
|
– realizacja Programu Wychowawczego
– nabywa umiejętności społeczne
– poznaje topografię okolic przedszkola
– integruje się z najbliższym otoczeniem
– uczestniczy w programach artystycznych przygotowanych przez inne dzieci |
– współpraca z:
|
Małgorzata Szymichowska
Ewa Gołembowska
Aleksandra Stochmal
siostra Klemensa
|
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok |