O nas
„Szczęśliwe jest dziecko, które odnajduje na każdym
etapie drogi wychowawcę zdolnego do udzielania mu pomocy
w stopniowym zdobywaniu sił i zapału koniecznych do
wypełniania jego ludzkiego przeznaczenia.”
M. Debesse
WIZJA PRZEDSZKOLA
Nasze Przedszkole – Przedszkolem:
- posiadającym swój własny, niepowtarzalny klimat, stworzony przez zespół ludzi oddanych całym sercem dzieciom.
- otwartym na potrzeby Dzieci, Rodziców, Nauczycieli, promującym nasze działania twórcze.
- kreującym aktywnego wychowanka, otwartego na ludzi i otaczającą rzeczywistość z uwzględnieniem jego potrzeb, indywidualnych możliwości, dążeń, zainteresowań, uzdolnień i praw.
MISJA PRZEDSZKOLA
W naszym przedszkolu każde dziecko jest jednakowo ważne i kochane.
Maksymalnie wykorzystujemy potencjał dzieci niepełnosprawnych,
które wraz z rówieśnikami zdobywają wiedzę i umiejętności na miarę własnych możliwości.
Działamy dla dobra wszystkich wychowanków i cieszymy z każdego sukcesu.
Dziecko:
- Każdemu dziecku zapewniamy wszechstronny i bezpieczny rozwój zgodny z jego indywidualnym tempem rozwoju, umożliwiamy wyrównywanie szans edukacyjnych.
- Kształtujemy u naszych wychowanków prawidłowe postawy w oparciu o pozytywne wzmacnianie.
- W atmosferze integracji uczymy szacunku, życzliwości, zrozumienia i akceptacji dla siebie i dla innych.
- Kształtujemy i rozwijamy postawy twórcze swoich wychowanków, stosujemy metody aktywne i techniki rozwijania zdolności twórczego myślenia.
- Tworzymy warunki do przeżywania przez dziecko satysfakcji z własnego działania i osiąganych sukcesów.
- Wprowadzamy dziecko w świat wartości uniwersalnych: piękna, dobra, prawdy i miłości.
- Odkrywamy i rozwijamy zdolności dzieci.
Absolwent:
- Wychowujemy absolwenta, który jest osobą otwartą, twórczą i aktywną, współdziałającą w zespole, dobrze przygotowaną do podjęcia nauki w szkole.
- Badamy losy absolwentów.
Nauczyciele:
- Zapewniamy kompetentnych i życzliwych nauczycieli pracujących nowatorskimi metodami.
- Nauczyciele ustawicznie doskonalą swoje umiejętności. Są innowacyjni i twórczy, mają swobodę działania.
Rodzice
- Rodzice są naszymi sprzymierzeńcami w organizacji procesu wychowawczo-dydaktycznego. Jesteśmy partnerami, dążącymi do wspólnego celu, jakim jest dla nas rozwój DZIECKA.
- Pełnimy rolę wspierającą i integrującą działania rodziny. Angażujemy rodziców do działania na rzecz przedszkola.
Główne cele edukacji przedszkolnej
(Podstawa programowa wychowania przedszkolnego)
Celem przedszkola jest:
1) wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji;
2) budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;
3) kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek;
4) rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;
5) stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
6) troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;
7) budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
8) wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne;
9) kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;
10) zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
Cele szczegółowe
- W przedszkolu dostosowuje się działania do możliwości rozwojowych dzieci.
- Przedszkole poszukuje i realizuje nowoczesne i skuteczne metody pracy z dziećmi, które umożliwiają dzieciom prawidłowy rozwój i osiągnięcie gotowości do podjęcia nauki w szkole.
- Nauczycieli wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów wspomagania rozwoju dzieci oraz placówki, współpracują w zespołach.
- Oferta zajęć realizowanych w przedszkolu jest modyfikowana, wzbogacana i umożliwia rozwój zainteresowań dzieci.
- Przedszkole realizuje znaną rodzicom koncepcję pracy, która jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeb.